Assalamualaikum

Glitter Text Generator at TextSpace.net

Friday, November 1, 2013

Hadis Qudsi

< Zikir Harga Sebuah Keampunan >

Daripada Anas r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud:

"Allah s.w.t. berfirman, maksudnya: 'Wahai anak Adam, jika kamu mengingati-Ku dalam dirimu, maka Aku akan mengingatimu dalam diri-Ku. Jika kamu mengingati-Ku dalam suatu kumpulan, maka Aku akan mengingatimu di hadapan para malaikat atau kumpulan yang lebih baik daripada mereka. Jika kamu mendekati-Ku sejengkal, maka Aku akan mendekatimu sehasta, Aku akan mendekatimu sedepa. Jika kamu mendatangi-Ku dengan berjalan, maka Aku akan mendatangimu dengan berlari.'

Qatadah berkata: 'Allah swt sangat cepat dalam memberi keampuanan.'"

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.